КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
1 КЛАС
(Автори Л.С.Аристова, В.В.Сергієнко )
№
|
Тема
уроку
|
Основні
поняття для засвоєння
|
Матеріал
для музичного сприймання
|
Матеріал
для виконання
|
Дата
|
|||
І
семестр
Тема.
Про що розповідає музика (16 год)
|
||||||||
1.
|
Світ, що зветься музикою
|
Правила слухання, співу, засвоєння поняття «музичні та
шумові звуки»
|
В.Косенко. «Пасторальна»
|
М.Дремлюга. «Пісня про школу»
|
||||
2.
|
Світ музичних настроїв
|
Засвоєння понять «пульс», «шумові та музичні звуки».
Метод пластичного інтонування.
|
Д.Кабалевський. «Клоуни»; Л.Бетховен. «Весела. Сумна»
|
М.Дремлюга. «Ми йдемо сьогодні в клас»
|
||||
3.
|
Музика
осені
|
Засвоєння понять «довгі та короткі звуки», «ритм»
|
В.Косенко. «Дощик»; М.Парцхаладзе. «Осінній дощик»
|
З.Левіна «Що нам осінь принесе?»
|
||||
4.
|
Музичні звуки лісові
|
Засвоєння понять «довгі та короткі звуки»
|
В.Подвала «Музичні загадки»; Е.Гріг «Пташка»
|
А.Філіпенко. «На мосточке»
|
||||
5.
|
Край, у якому ти живеш
|
Засвоєння понять «гопак», «троїсті музики», «народні
музичні інструменти», «скрипка», «бандура»
|
Український народний танець «Гопак»; українські трості
музики
|
Українська народна пісня «Ой, є в лісі калина»
|
||||
6.
|
Колискова – початок музики й життя
|
Засвоєння поняття «народна музика»
|
Л.Ревуцький. «Колискова»
|
Латиська народна пісня «Ой, я, жу-жу»
|
||||
7.
|
Давній танець менует
|
Розкриття поняття «темп»
|
Й.-С. Бах. «Менует»
|
А.Філіпенко «Узяла лисичка скрипку»
|
||||
8.
|
Музичні барви осені
|
Визначення напряму руху мелодії
|
П.Чайковський. «Жовтень. Осіння пісня»
|
Укр..нар.пісня «Ходить гарбуз по городу»
|
||||
9.
|
Про шо волинка грає
|
Ознайомлення з музичними інструментами
|
Й.-С. Бах. «Волинка»
|
А.Філіпенко. «Веселий музикант»
|
||||
10.
|
Як музика передає настрій
|
Порівняння в музиці
|
В.Косенко. «Не хочуть купити ведмедика», «Купили
ведмедика»
|
В.Верменич. «Веселі чобітки»
|
||||
11.
|
Як музика розповідає про почуття
|
Почуття у музиці
|
П.Чайковський.
«Хвороби ляльки», «Нова лялька»
|
В.Верменич. «Калинова пісня»
|
||||
12.
|
Як музика передає рух
|
Засвоєння поняття «марш»
|
П.Чайковський «Марш дерев’яних солдатиків»,
Д.Кабалевський. «Кавалерійська»
|
О.Янушкевич. «Пісня про зарядку»
|
||||
13.
|
То сніжинки, мов пушинки, налетіли
|
Засвоєння понять «характер», «темп», «динаміка»,
«засоби виразності»
|
Р.Шуман. «Дід Мороз»
|
А.Філіпенко. «То сніжинки, мов пушинки»
|
||||
14.
|
У світі музичної зимової казки
|
Метод пластичного інтонування
|
Р.Шуман. «Дід Мороз»
|
В.Верменич. «Запросини Діда Мороза»
|
||||
15.
|
Зимові музичні візерунки
|
Розкриття понять «колядка», «щедрівка»
|
Український народний танець «Метелиця»
|
Колядка «Коляд, коляд, колядниця»; щедрівка «Щедрівочка
щедрувала»
|
||||
16.
|
Урок зимовий - підсумковий
|
Урок - узагальнення
|
П.Чайковський. «Марш дерев’яних солдатиків», «Нова
лялька»; В.Косенко. «Не хочуть купити ведмедика», «Купили ведмедика»;
Р.Шуман. «Дід Мороз», «Сміливий вершник»; українські народні танці
«Метелиця», «Гопачок»
|
А.Філіпенко. «То сніжинки, мовпушинки», «Новорічна»;
колядки та щедрівки; виконання вивчених пісень за бажанням учнів
|
||||
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
2 КЛАС
(Автори Л.С.Аристова, В.В.Сергієнко )
1-й семестр
Тема 1. Типи
музики (8 год)
|
|||||||
Дата
|
Ур
№
|
Тема уроку
|
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва
|
Виконання
творів музичного мистецтва
|
Елементи
інтеграції
|
Основні
поняття
|
|
1
|
Жили-були три музичні
кити
|
Д. Кабалевський, «Три кити»
|
«Пісня про школу» сл. В. Вікторова, муз. Д. Кабалевського
|
Музика
Пісня, танець, марш
|
|||
2
|
На гостини до пісні
|
Л. ван Бетховен, «Бабак»
|
«Пісня про школу» сл. В. Вікторова, муз. Д. Кабалевського, поспівка «Бім-бом»
|
Фр. м/ф «Кицін дім»;Фр.
м/ф або к/ф «Золотий ключик або Пригоди Буратіно»
|
Пісня
Мелодія
|
||
3
|
У королівстві співучих
мелодій
|
Я. Степовий, «Лугом іду»
|
«Школяр», сл. Б. Лепкого, муз. Ф. Колесси
|
Фр. м/ф
«Пісенька для всіх»
|
Пісня
|
||
4
|
Запрошує танець…
|
П. Чайковський, вальс з
балету «Спляча красуня»; С. Рахманінов, «Італійська полька»
|
«Школяр», сл. Б. Лепкого, муз. Ф. Колесси, поспівка «Ми
співали»
|
Фр. з б-ту «Спляча красуня»
Фр. м/ф «Спляча красуня»
|
Танець
Полька
|
||
5
|
Танці жартують
|
Д. Шостакович, «Вальс-жарт»;
Д. Кабалевський «Танець молодого бегемота»
|
«Ой заграйте, дударики»,
сл. В. Панченка, муз. А.
Філіпенка
|
Танець
Вальс
|
|||
6
|
Крокуємо разом…
|
Д. Кабалевський, «Три
варіанти маршу»; Є.
Адамцевич, «Запорізький марш»
|
«Ой заграйте, дударики»,
сл. В. Панченка, муз. А.
Філіпенка, поспівка «Добрий день вам, діти»
|
Фр. к/ф «Вогнем і мечем» Запорізький марш
|
Марш
|
||
7
|
Марші… для іграшок
|
П. Чайковський, «Марш
дерев’яних солдатиків»;
М. Блантер, «Футбольний
марш»
|
«Веселий музикант» сл. Т. Волгіної, муз. А. Філіпенка
|
Фр. м/ф «Дитячий альбом.
Марш дерев’яних солдатиків»; Фр. м/ф
«Як козаки у футбол грали»
|
Марш
|
||
8
|
Пісня, танець і марш…
зустрічаються
|
Б. Фільц,
«Коломийка»; П. Чайковський, «Танець
з кубками» з балету «Лебедине озеро»; Г. Татарченко, «Гей ви,
козаченки»
|
«Веселий музикант» сл. Т. Волгіної, муз. А. Філіпенка, поспівка «Дзвінка
пісенька»
|
Пісня
Танець
Марш
|
|||
Тема
2. Виражальне та зображальне в музиці (8 год)
|
|||||||
9
|
У колі музичних настроїв
|
Л. ван Бетховен, «Весела.
Сумна»
|
Білоруська нар. пісня «Перепілонька»
|
Музика
виражає
|
|||
10
|
Музика і рух
|
М. Глінка, «Попутна пісня»,
М. Римський-Корсаков, «Політ джмеля» з опери «Казка про царя Салтана»
|
Білоруська нар. пісня «Перепілонька»,
поспівка «Ми крокуєм вгору»
|
Фр. м/ф «Казка про царя Салтана»
м/ф «Політ джмеля»
|
Музика зображає
|
||
11
|
Створюємо музичні
портрети
|
Д. Кабалевський, «Три
подружки»
|
А. Мігай, «Зимонька-зима»
|
Музичний портрет
|
|||
12
|
Як музика малює картини
природи?
|
Е. Гріг, «Ранок» із сюїти
«Пер Гюнт»
|
А. Мігай, «Зимонька-зима»,
поспівка «Зимонька»
|
Фр. м/ф «Музичне
шоу» (Е.Гріг «Ранок»)
|
|||
13
|
Який характер музики?
|
В. Даченко, «Сердитий
гном»; М. Сильванський, «Пташка і кицька»
|
«Семеро гномів» сл. і
музика А. Житкевича
|
Фр. м/ф «Білосніжка і
семеро гномів»
м/ф «Про те, як гном
пішов з дому»
фр. м/ф «На гостинах у
гномів»
|
Характер у музиці
|
||
14
|
Святкуємо разом із
музикою
|
У. н. пісня «Ой сивая тая
зозуленька» в
обр. М. Леонтовича
|
«Семеро гномів» сл. і музика А. Житкевича, поспівка «Щедрик»
|
Обробка пісні
|
|||
15
- 16
|
Перевір себе
Урок-концерт
|
Музичні твори на вибір
учителя та учнів
|
|||||
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ
3 КЛАС
(Автори
Л.С.Аристова, В.В.Сергієнко )
№
|
Тема уроку
|
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва
|
Виконання творів музичного мистецтва
|
Елементи
інтеграції
|
Основні
поняття
|
Дата
|
ОСНОВНІ ВЛАСТИВОСТІ МУЗИКИ:
ПІСЕННІСТЬ, ТАНЦЮВАЛЬНІСТЬ, МАРШОВІСТЬ (8 год)
|
||||||
1
|
Нова зустріч у країні музики
|
Р Щедрін “Ніч”, “Золоті рибки”;
“Цар Горох” з балету “Горбоконик”
|
“Засмутилось кошеня” (сл. П.
Воронька, муз.
І. Кириліної)
|
Фр. м/ф “Коник- горбоконик”
|
Пісенність, тан-
цювальність,
маршовість
|
|
2
|
Таємниці пісенної музики
|
М. Дремлюга “Лірична пісня”
|
Поспівка “Ми — третьокласники”
(сл. і муз.
Д. Кабалевського). Повторення:
“Засмутилось кошеня” (сл. П. Воронька, муз. І. Кириліної)
|
К. Візерслун “Золоті стовпи”
|
Музичні інструменти: фортепіано,
піаніно, рояль
|
|
3
|
Таємниці пісенної музики
(продовження)
|
П. Чайковський “Баркарола”
|
“Шпачок прощається” (сл. М.
Івенсен, муз.
Т Попатенко)
|
Д. Левін “Баркарола”;
С.
Шишко “Осінь”
|
Баркарола
|
|
4
|
Таємниці
танцювальної
музики
|
Ж. Колодуб “Гуцульський танець”; невідомий автор І
пол. ХІХ ст. “Симфонія” (козачок)
|
Повторення: “Шпачок
прощається” (сл. М. Івенсен, муз. Т Попатенко)
|
Ноти
|
||
5
|
Таємниці танцювальної музики (продовження)
|
М. Глінка “Арагонська хота”
|
“Ой на горі жита много” (укр. нар. пісня в обр.
Г Верьовки)
|
Т. Стрежбецька “Арагонська
хота”
|
Хота; музичні інструменти: гітара, кастаньєта
|
|
6
|
Таємниці маршової музики
|
Ф. Шуберт “Військовий марш”; Л. ван
Бетховен “Симфонія № 5”
(ІІІ частина)
|
“Будем козаками” (сл. і муз. А.
Загруд- ного)
|
Нотоносець
|
||
7
|
Зустріч музичних жанрів
|
Ж. Бізе “Кармен” (увертюра до опери)
|
Повторення: “Будем козаками” (сл. і муз.
А.Загрудного)
|
Увертюра; музичні інструменти:
кобза, бандура
|
||
8
|
Зустріч музичних жанрів
(продовження)
|
Ф. Шопен “Прелюдія № 7”, “Прелюдія № 20”
|
Е. Гріг “Ранок” із сюїти “Пер
Гюнт”
|
Т. Кіттельсен, ілюстрації до
п’єси Г. Ібсена “Пер Гюнт”
|
Нота“до”
|
|
ІНТОНАЦІЯ (6 год)
|
||||||
9
|
Знайомство з феєю Інтонацією
|
“Базіка” (сл. А. Барто, муз. С.
Прокоф’єва )
|
“Співучий колобок”, (сл. В.
Кленця, муз. В. Поповича)
|
Скоромовка; нота“ре”
|
||
10
|
Жартівливі та сумні інтонації
|
В. Косенко “Дощик”, “Гумореска”,
“Колискова”
|
Повторення “Співучий колобок” (сл. В. Кленця, муз.
В. Поповича)
|
Г. Роузленд “Колискова”
|
Інтонація; нота “мі”
|
|
11
|
Ритмічні інтонації
|
М. Римський-Корсаков “Три дива” “Тема Білки”, “Тема
тридцяти трьох богатирів”, “Тема Царівни Лебідь” з опери “Казка про царя
Салтана”;
М. Глінка “Марш Чорномора” з
опери “Руслан і Людмила”
|
“Щеня і кошеня” (сл.
В. Вікторова, муз. Т Попатенко)
|
Ілюстрації до “Казки про царя Салтана”; м/ф “Казка
про царя Салтана”; фр. х/ф “Руслан і Людмила”
|
Музична тема; музичні інструменти:
флейта, флейта-пік- коло; нота “фа”
|
|
12
|
Виражально- зображальні музичні інтонації
|
В. Кирейко “Награвання Лукаша” з опери “Лісова пісня”;
М. Лисенко
календарно-обрядові
пісні з опери “Зима і Весна”
|
Колядка “Добрий вечір тобі,
пане господарю”
|
О. Симонова “Весна”
|
Виражальні інтонації, зображальні
інтонації; нота “соль”
|
|
13
|
Інтонація та імпровізація
|
Ж. Массне “Елегія”
|
Щедрівка “Павочка ходить”
|
Музичні інструменти:
віолончель; нота “ля”
|
||
14
|
Інтонація та імпровізація в
піснях-іграх
|
“Гра в зайчика”, обр. М. Леон-
товича
|
“Коза” (укр. нар. пісня- гра)
|
Нота
“сі”
|
||
15
|
Перевір себе
|
Музичні твори на вибір учителя
та учнів
|
||||
16
|
Урок-концерт
|
№
|
Тема уроку
|
Сприйняття та інтерпретація
творів музичного мистецтва
|
Виконання
творів музичного мистецтва
|
Елементи
інтеграції
|
Основні поняття
|
Дата
|
РОЗВИТОК
МУЗИКИ (8 год)
|
||||||
17
|
Інтонаційно-
мелодичний
розвиток
музики
|
Т. Альбіноні “Адажіо”, інструментальне
виконання, вокальне (Лара Фабіан або Сара Брайтман)
|
“Чому ведмідь узимку спить” (сл. О. Коваленкова,
муз. Л.Кніппера)
|
Скрипковий ключ
|
||
18
|
Ладовий розвиток музики
|
Ф. Шуберт “Вальс”, “Але- грето”
|
“Гра
в слова” (сл. і муз.
І. Арсєєва). Повторення: “Чому
ведмідь узимку спить” (сл. О. Коваленкова, муз. Л. Кніппера)
|
О. Песчана “Лука”, “Літо”
|
Ладовий розвиток
|
|
19
|
Динамічний і темповий розвиток музики
|
Й. Брамс “Угорський танець”
|
“Грицю, Грицю, до роботи” (укр. нар. пісня в обр.
Я.Степового)
|
Тривалість нот
|
||
20
|
Варіаційний розвиток музики
|
М. Завадський “Шумка”
|
“Рушничок” (сл. Є. Левченко, муз. А. Олейни- кової)
|
Варіаційний розвиток; тривалість нот
|
||
21
|
Розвиток музики різних жанрів
|
Ф. Шопен “Вальс”, “Полонез”
|
Повторення:
“Рушничок” (сл. Є. Левченко, муз.
А. Олейникової)
|
Л. Афремов “Вальс”; Ф. Кам-
мерер“Полонез”
|
Вальс, полонез
|
|
22
|
Симфонічний розвиток музики
|
П. Чайковський “Симфонія № 4” (фінал); В. Сокальсь- кий
“Симфонія соль мінор” (І частина)
|
“Подарунок мамі” (сл. Д. Чередниченка, муз.
М.Катричка)
|
І. Левітан “Березовий гай”
|
Симфонія; симфонічний розвиток; паузи
|
|
23
|
Народна пісня у творчості композиторів
|
М. Лисенко
“А
вже весна”, хор з опери “Зима і Весна”
|
Повторення “Подарунок мамі”
(сл. Д. Чередниченка, муз. М. Катричка)
|
І. Гончар “Веснянка”
|
Веснянки; такт
|
|
24
|
Багатогранність розвитку музики
|
С. Прокоф’єв “Тема Петрика”,
“Тема
Качки”, “Тема Пташки” з симфонічної казки “Петрик і Вовк”
|
Пісня-гра “Сива шапка” (сл. Л. Кроткевич, муз. В.
Верховинця)
|
Фр. м/ф “Петрик і Вовк”
|
Музичний розмір
|
|
БУДОВА
(ФОРМИ) МУЗИКИ (7 год)
|
||||||
25
|
Одночастинна форма музики
|
Ф. Шопен “Мазурка № 5”
|
“Пісня пастушка” (франц. нар. пісня)
|
Музична форма; одночастинна форма; музичні
інструменти: сопілка
|
||
26
|
Двочастинна форма музики
|
Е. Гріг “Пісня Сольвейг” з
музичної п’єси “Пер Гюнт”
|
Повторення: “Пісня пастушка” (франц. нар. пісня)
|
Й. Бехсе “Сольвейг чекає”
|
Рондо
|
|
27
|
Тричастинна форма музики
|
Е. Гріг “Танець Анітри”
|
“Соловеєчку,
сватку, сватку” (укр. нар. пісня)
|
Тричастинна
форма.
Знаки альтерації. Піцикато
|
||
28
|
Тричастинна форма музики (продовження)
|
М. Лисенко
“Експромт
ля мінор”
|
“Писанка”
(сл. В. Кленця та Н. Андрусич, муз.
М.Катричка)
|
Експромт
|
||
29
|
Форма рондо в музиці
|
В. А. Моцарт “Турецьке рондо”; Б.
Фільц “Весняне рондо”
|
“Класне рондо” (поспівки на музику Д. Кабалевсь-
кого)
|
Рондо; епізод
|
||
30
|
Варіаційна форма в музиці
|
М. Різоль “Ой на горі жито” (варіації на тему укр.
нар. пісні)
|
“Ой на горі жито” (укр. нар. пісня в обр. К. Сте-
ценка)
|
Варіації; музичні інструменти:
баян, акордеон; реприза
|
||
31
|
Кульмінація в музичному творі
|
І. Дунаєвський “Діти капітана
Гранта” (увертюра до фільму)
|
“Заквітчали зорі обрій” (сл. А. Житкевича, муз. Л.
Стельмащук)
|
П. Луганський, ілюстрації до роману Ж. Верна “Діти капітана Гранта”
|
Кульмінація
|
|
32
|
Перевір себе
|
Музичні твори на вибір учителя
та учнів
|
||||
33
|
Урок-концерт
|
|||||
34
35
|
Резерв
|
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
Музика. 4 клас.
Музика єднає світ
№ п/п
|
Дата
|
Тема
|
Теоретичні відомості
|
Матеріал для сприймання
|
Матеріал для виконання
|
І семестр.
Тема 1. Музика мого народу. ( 16 год )
|
|||||
1.
|
Музика мого народу
|
Символи України, Державний гімн України, музика
професійна, народна та професійна в народному дусі
|
Легенда про пісню.
Державний гімн України.
Укр. нар. пісня «Ой, гиля, гиля, гусоньки, на став»
«Балада про мальви»
|
«Зоре моя вечірняя»
сл. Т. Шевченко, муз. Я. Степового
|
|
2.
|
Троїсті музики
|
Троїсті музики
|
Легенда про троїстих музик.
Троїсті музики
|
«Зоре моя вечірняя»
сл. Т. Шевченко, муз. Я. Степового
|
|
3.
|
Жниварські пісні
|
Особливості жанру жниварських пісень, групи
жниварських пісень
|
«Поле моє, поле»
«У неділю раненько»
|
«Вийшли в поле косарі» (укр. нар. пісня)
|
|
4.
|
Українські народні жартівливі пісні
|
Особливості жанру жартівливих пісень, творчість
М. Калачевського, симфонія
|
Укр. нар. пісня «Дівка в сінях стояла»
М. Калачевський.
«Українська симфонія», ІІ частина
|
«Сіяв мужик просо» (укр. нар. пісня)
|
|
5.
|
Коломийки
|
Коломийки, народні інструменти гуцульського краю
|
Коломийки,
укр. нар. пісня «Верховино, світку ти наш
|
Коломийка «Підемо до калини»
|
|
6.
|
Колискові
|
Особливості жанру колискових пісень, ліга у
вокальній музиці, канон
|
Казка «Колискова Дряпушкові»
|
«Ой ходить сон» (укр. нар. пісня)
|
|
7.
|
Вокальна й інструментальна музика
|
Вокальна й інструментальна музика, рапсодія,
елегія, коломийка
|
Укр. нар. пісня «Верховино, світку ти наш».
Г. Майборода. «Гуцульська рапсодія».
М. Лисенко. «Елегія»
|
«Рідна мова»
сл. і муз. М. Катричко
|
|
8.
|
Музика мого народу (закріплення та узагальнення знань)
|
Підсумок знань
|
Музична вікторина
Тестові завдання
|
Виконання вивчених пісень
|
|
9.
|
Історичні пісні
|
Особливості жанру історичних пісень, козацтво,
гетьмани України
|
Укр. нар. пісня «Ой на горі та й женці жнуть»
|
«Ой на горі та й женці жнуть»
(укр. нар. пісня)
|
|
10.
|
Думи
|
Думи, кобзар – народний співець, виконавець дум,
музичні інструменти кобзарів
|
«Ой на горі та й женці жнуть»
(укр. нар. пісня)
|
||
11.
|
Кобзар – невмирущий народний співець
|
Думи, кобзар – народний співець, виконавець дум,
музичні інструменти кобзарів
|
Т. Шевченко. «Перебендя», «Дума про козака Голоту»
|
«Ой на горі та й женці жнуть»
(укр. нар. пісня)
|
|
12.
|
Постать творця (Маруся Чурай)
|
Постать Марусі Чурай, її пісенна творчість
|
Укр. нар. пісня «Засвіт встали козаченьки»
|
Щедрівка «Слава нашим господарям»
|
|
13.
|
Використання народних мелодій у творчості композиторів
|
Опера, увертюра, творчість М. Лисенка
|
М. Лисенко. Опера «Тарас Бульба». Увертюра
|
Щедрівка «Слава нашим господарям»
|
|
14.
|
Ліричні пісні
|
Особливості жанру ліричних пісень, симфонічний
оркестр
|
Укр. нар. пісня «Віють вітри…»
М. Калачевський. «Українська симфонія» І частина (уривок)
|
«Чом, чом,чом, земле моя»
сл. В. Лебедової, муз. Д. Сичінського
|
|
15.
|
Календарно-обрядові пісні
|
Особливості жанру календарно-обрядових пісень,
традиції свята Миколая, колядки, щедрівки
|
Колядки, щедрівки
|
«Забілів від снігу гай» (укр. нар. пісня)
Щедрівка «Чи дома, дома»
|
|
16.
|
Музика мого народу (підсумковий урок)
|
Підсумок знань
|
Музична вікторина
|
Виконання вивчених пісень
|