Дослідницький проект




Опис проекту
Назва проекту:
«Сутність її життя – кохання…»
Основні питання:
Ключове питання:
Чи живе сьогодні Наташа Ростова?
Тематичні питання:
1.Чому Наташа Ростова є улюбленою героїнею Л.Толстого?
2.Чи передала музика С.Прокоф`єва образ Н.Ростової у сцені «Вальс Наташі», опера «Війна і мир»?
3.Якими рисами зовнішнього і внутрішнього вигляду Н.Ростової володіє сучасна дівчина?
Змістові питання:
  1. Головною героїнею якого твору є Н.Ростова?
  2. Чи красива Наташа?
  3. Якою ми бачимо Наташу спочатку та вкінці?
  4. У чому ж є краса й чарівність Наташі?
  5.Коли і ким була створена опера «Війна і мир»?
  6. Яку роль відіграє вальс у долі головних героїв?
  7. Які почуття викликає у вас музика вальсу?
  8. Якими засобами музичної виразності скористався композитор, передаючи образ Наташі?
9. В якій сукні була Наташа на балу?
10. Якими особливостями характеру, поведінки, спілкування, повинна володіти сучасна Наташа Ростова? Що змінилося?
Стислий опис:
Інтеграційний проект «Сутність її життя – кохання…» об’єднує музику, літературу, інформатику, етику. Учні поділені на підгрупи, кожна з якої виконує своє завдання, досліджує свою проблему, в кінці готує презентацію. Виконуючи проект, діти мають дослідити інтеграцію музичного мистецтва, літератури, етики, а саме, як музика може передати образ жінки, її почуття, характер, навіть зовнішність. Також, діти досліджують як змінився образ жінки крізь століття та які якості Наташі Ростової повинна мати дівчина у XXI ст. Зв'язок цих предметів допомагає учням сприйняти цілісно час епохи і посилює інтерес дитини не тільки до музики, літератури, а й до історії.


Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект
 Основи економіки
 Українська мова і література
 Зарубіжна література
 Музика
 Інформатика
 Всесвітня історія
 Іноземна мова
 Людина і суспільство/Основи філософії
 Я і Україна/Довкілля/ Природознавство
 Фізика, астрономія
 Математика
 Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ
 Біологія
 Географія
 Хімія
 Історія України
 Основи правознавства
 Трудове навчання
 Етика      
 Інше:      
 інше:      
Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект
 1–4
 5-7
 Інше:      
 8-9
 10-11
 Інше:      


Державні освітні стандарти та навчальні програми:
«МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО»
(5- клас)
Тема 1: Музика і мистецтво слова (16 год.)
Розкриття широкої палітри зв’язків музики з літературою через споріднені за характером образи. Порівняння музичних та літературних творів, які відображають різноманітні явища життя, зокрема, на прикладах вокальних (пісня, пісня-романс), хорових (кантата), та музично-сценічних (опера, балет, мюзикл) жанрів. Виконання народних та композиторських пісень, які розкривають основні завдання теми. Розвиток вокально-хорових навичок. Імпровізація простих мелодичних зворотів та ритмічного супроводу до пісень. Інтерпретація змісту прослуханих та виконаних музичних творів, вираження власного емоційно-естетичного ставлення до них. Виявлення специфіки образної мови музичного мистецтва у порівнянні з образною мовою літератури. Засвоєння основних музичних понять і термінів: вокаліз, кантата, мюзикл, лібрето, сценарій. Усвідомлення явища синтезу музичного та літературного мистецтв у театрі і кінематографі.
Орієнтовний матеріал для сприймання:
Фрагмент з к/ф “Звуки музики”, Л.Толстой. Сцена балу з роману “Війна і мир”, С.Прокоф’єв. Вальс з опери “Війна і мир”.

Програма курсу “Інформатика” для основної школи (9-й–12-й класи)
9 клас
4.2. Текстовий редактор (6 год.)
Системи опрацювання текстів, їх основні функції. Завантаження текстового редактора. Призначення та система вказівок текстового редактора. Введення тексту з клавіатури. Редагування тексту. Перевірка орфографії. Робота з текстовими файлами. Добір та зміна шрифту, розміру, кольору та накреслення символів. Поняття абзацу. Зміна параметрів абзацу.
Використання буфера обміну. Робота з фрагментами текстів – виділення, перенесення, копіювання. Параметри сторінки. Перегляд тексту перед друкуванням. Друкування тексту.
6. Глобальна мережа Інтернет. Пошук відомостей в Інтернеті (4 год.)
Глобальна мережа Інтернет. Інформаційний зв’язок в Інтернеті. Апаратні, програмні та інформаційні ресурси сучасної мережі Інтернет. Ідентифікація комп’ютерів в мережі. Адресація в Інтернеті. Протоколи передавання повідомлень. Різні способи під’єднання комп’ютерів до глобальної мережі. Види та призначення програмного забезпечення для роботи в глобальній мережі Інтернет.
7.1. Графічний редактор (3 год.)
Об’єкти графічного редактора. Поняття малюнка та його фрагментів. Дії з малюнками в середовищі графічного редактора. Дії з фрагментами малюнка: виділення, переміщення, копіювання, деформація.
8. Комп’ютерні презентації. Засоби створення комп’ютерних презентацій (7 год.)
Поняття комп’ютерної презентації. Основне призначення середовища створення комп’ютерних презентацій. Об’єкти середовища створення презентацій та їх властивості. Проектування та створення комп’ютерної презентації. Режими роботи з комп’ютерною презентацією. Слайди з текстом. Презентація як послідовність слайдів. Налагодження і запуск презентації. Різні формати збереження презентацій. Слайди з рисунками, таблицями, діаграмами, схемами. Анімація рисунків і текстів. Друкування слайдів.
Презентації з ефектами мультимедіа. Використання управляючих об’єктів в презентації.
11-й клас
12. Підготовка публікацій за допомогою комп’ютера (5 год.)
Поняття про шаблон документа. Структура документа.
Поняття комп’ютерної публікації. Засоби підготовки комп’ютерних публікацій. Види публікацій. Шаблон публікації та його основні складові. Створення інформаційного бюлетеня, буклету. Структура публікації. Особливості роботи з малюнками, графіками, організаційними схемами та діаграмами при створенні комп’ютерних публікацій. Організація зв’язку між об’єктами публікації. Збереження та друкування публікацій.
Особливості видавничих систем. Компоненти видавничої системи. Порівняння видавничої системи і текстового редактора.

Н а в ч а л ь н а п р о г р а м а для загальноосвітніх навчальних закладів  ЕТИКА 5 клас

Тема 4.   Одяг і характер людини.
               Гардероб на всі випадки життя. Взуття.
                   Аксесуари, макіяж, парфумерія. Символіка кольорів.
              Яка вона, мода? Що мені личить?

Зарубіжна література

Програма 5-12 клас для загальноосвітніх навчальних закладів

10 КЛАС (70 год.)

Лев ТОЛСТОЙ (1828-1910)
«Війна і мир» (ключові епізоди) (6 год.)
Життєвий і творчий шлях. Філософсько-етичні й творчі пошуки письменника, його громадська діяльність.
«Війна і мир» - історична епопея. Основні плани твору: воєнно-історичний, приватно-родинний, філософський. Втілення різних шляхів пошуків сенсу буття в долях Андрія Волконського та П'єра Безухова. Уособлення ідеалу «природної» краси в образі Наташі Ростової та духовного аристократизму в образі Марії Волконської. Засоби змалювання «діалектики душі». Філософські роздуми автора про історію, особистість і народ у романі. Символіка пейзажів.
Теорія літератури. Поняття про роман-епопею. Внутрішній монолог.
Міжпредметні зв'язки. Історія. Вітчизняна війна в Росії 1812 р.
Для вивчення напам'ять. Уривок з епопеї «Війна і мир» («Аустерліцьке небо» або «Перший бал Ростової»).





Навчальні цілі та очікувані результати навчання:             
Діяльність учнів:
  1. Донести до учнів жіночий ідеал Толстого, духовну красу героїні.
  2. Виховувати вдумливого і спостережливого читача,  вміти бачити і відчувати, розвивати свій творчий потенціал, вчитись порівнювати, асоціювати.
  3. Провести синтез і поглиблення знань про образ головної героїні роману.
  4. Повторення терміну «образ», знайомство з філософськими поглядами Толстого про призначення жінки.
  5. Формування умінь співпрацювати і працювати в групі.
  6. Вміння ставити запитання, самостійно формулювати гіпотезу; вміння виробляти власну думку на основі осмислення різного досвіду, ідей і уявлень.
  7. Виховання поважного ставлення до художнього слова і позиції автора.
  8. Сприяти вихованню любові й поваги до музики.
  9. Виховувати есте­тичний смак, моральні якості учнів.

1 урок
1. Представлення проекту учням.
2. Формування груп.
3. Пошук, підбір теми для груп.
2 урок
Підбір інформації в Інтернеті до теми про Наташу Ростову.
3 урок
Створення презентації на тему: «Сутність її життя – кохання»:
- виділити з роману якості характеру Наташі Ростової;
- висунути гіпотезу з питання, чому Наташа є улюбленим жіночим образом Л.Толстого.
4 урок
Створення буклету до опери С.Прокоф`єва “Війна і мир":
-          проаналізувати музику вальсу в опері «Війна і мир»;
-          змонтувати музичний кліп «Вальс Наташі»;
-          визначити цінність засобів музичної виразності «Вальсу Наташі».
5 урок
Пояснення та створення WEB-сайту:
-          створити фотовиставку «Мої асоціації»;
-          порівняти Наташу Ростову з сучасною дівчиною;
-          довести, що в XXI ст. живе образ Наташі Ростової.
6 урок
Учні презентують свої результати перед усім класом.





Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:
6 тижнів
Вхідні знання та навички:
Основні поняття з музичного мистецтва: засоби музичної виразності, мелодія, темп, ритм, гармонія, вальс;
Історії: основні події війни 1812 р. (роки початку та завершення, проти кого, головні битви, видатні полководці).
Етика: стиль, основні поняття про манери.
Матеріали та ресурси:


Обладнання (відмітити необхідні прилади):



 Фотоапарат
 Принтер
 Цифровий фотоапарат
 Програвач DVD-дисків
 Засоби для зв’язку з Інтернетом
 Лазерний диск
 Відеокамера
 Проектор
 Сканер
 Телевізор
 Комп’ютер(и)
 Відеомагнітофон
 Обладнання для проведення відеоконференцій
 Інше:       
Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):
 Бази даних
 Табличний процесор
 Видавничі системи
 Програми для підтримки роботи з електронною поштою
 Енциклопедія на компакт-диску
 Програми опрацювання зображень
 Веб-браузер для перегляду веб-сайтів
 Програми для створення мультимедійних презентацій
 Програми для створення веб-сайтів
 Текстовий редактор
 Програми для створення публікацій
 Архіватори
 Інше:     


Друковані матеріали:
Лепешинська Т.А. Патріотичне і виховне значення роману-епопеї Л.М. Толстого «Війна і мир». Омський науковий вісник - № 10, 2006 с. 94
Громова - Опульская Л. Д. Роман-епопея Л. М. Толстого «Війна і мир» - М.: Наука, 2001 с.38

Додаткове приладдя та витратні матеріали:
Роман «Війна і мир», сканер, партитура опери, фотографії до фотоконкурсу.
Ресурси Інтернету:

Інше:
Проведення фотоконкурсу на кращу сукню в стилі Наташі Ростової.
Диференціація навчання:
Обдаровані учні:
Віднайти образ  «Наташі Ростової XXI ст.» серед відомих людей нашого часу, знайомих чи рідних, обґрунтувати свій вибір.
Оцінювання знань та вмінь учнів:
Учні будуть оцінюватися:
-          за виконання проекту,
-          оформлення,
-          дизайн проекту,
-          зміст, грамотність.  
Форми для оцінювання кожного виду діяльності розроблені і вміщені в Портфоліо. Учні отримують ці критерії оцінювання до початку роботи за проектами для здійснення оцінки своєї роботи.
Ключові слова:
Музика, етика, роман, опера, вальс, засоби музичної виразності, стиль.





Немає коментарів: